بهترین منابع کنکور زبان


بهترین منابع کنکور زبان

کنکور زبان در کنار کنکور هنر یکی از رشته های شناور میباشد که دانش آموزان رشته های تجربی-انسان و ریاضی میتوانند در کنار رشته اصلی خود این دو کنکور را انجام بدهند.سطح سوالات کنکور زبان به دلیل مشخص نبودن منابع کنکور زبان دشوار میباشد لذا باید یک زمینه ای قوی در زبان داشته باشید.

بودجه بندی کنکور زبان

عنوان

تعداد سوال

واژگان

15

ریدینگ

20

گرامر

10

کاربرد زبانی

10

کلوز تست

10

ترتیب واژه ها

5

بودجه بندی دروس عمومی

ادبیات فارسی (ضریب4)

25 سوال(زمان پاسخگویی 18 دقیقه)

زبان عربی(ضریب2)

25 سوال (زمان پاسخگویی 20 دقیقه)

معارف اسلامی(ضریب3)

25 سوال (زمان پاسخگویی 17 دقیقه)

زبان انگلیسی(ضریب 2)

25 سوال (زمان پاسخگویی 20 دقیقه)

بدون شک شما نباید دروس عمومی را کنار بگذارید و آن را رها کنید خیلی از داوطلبان از اهمیت این دروس مانند عربی غافل میباشند. بنابراین توجه ویژه ای بر روی این دروس داشته باشید. و منابع زبان عمومی خوبی را انتخاب کنید..

بازار کاری رشته زبان انگلیسی

بازار کار رشته مترجمی زبان انگلیسی نسبت به مترجمی سایر زبانها گسترده تر است. دلیل آن هم نیاز روزافزون سازمانها و افراد به این شاخه از مترجمی زبان می باشد. با توجه به شرایط این بازار، اگر دانشجو نتواند در دوره تحصیلی خود قابلیت ها و مهارت های لازم را کسب کند در بازار کار رشته مترجمی زبان انگلیسی جایگاهی نخواهد داشت. دانشجو باید در دوره تحصیلی خود ضمن یادگیری کامل مباحث مترجمی ، همت خود را بر مطالعه آثار خارجی و کار عملی ترجمه قرار دهد.

استرس خود را کنار بگذارید

برای موفقیت در کنکور زبان لازم است استرس خود را کنار بگذارید در ادامه لیستی از کارهای به شما میگوییم که بتوانید استرس خود کنار بگذارید

بخندید:سعی کنید در طول امتحان با خنده و آرامش حضور داشته باشید

نترسیدن از افسر:به هیج وجه نباید از افسر امتحان ترس داشته باشید زیر اگر شما مراحل را خوب انجام دهید سخت گیر ترین افسر هم شما را قبول خواهد کرد.

شب کامل بخوابید:شب امتحان خواب کافی داشته باشید تا دچار کسلی نشود زیرا بی حالی و کسلی سبب افزایش بی دقتی و استرس شما میشود.

تمرینات تنفسی: تمرینات تنفسی راحت تر و ساده تر هستند و می تواند در هر زمانی و هر جایی مورد استفاده قرار گیرد و به سرعت کار می کنند.

مثبت فکر کنید:مثبت فکر کنید وقتی برای انجام کاری به خود مطمئن نیستید (مثلاً برای ارائه مطلب یا ملاقات با رییس خود) بهترین کار این است که به یک کار موفق یا یکی از موفقیت‌های گذشته فکر کنید و در این حال، دایماً موفقیت قبلی خود را به یاد آورید. دلیلی وجود ندارد که موفق نشوید.

دوش آب گرم بگیرید: آب گرم برای کاهش استرس مفید است. وقتی مضطرب و عصبی می‌شویم، جریان خون در دست‌ها و پاهای ما کم می‌شود. آب گرم، جریان خون را به حالت اول برمی‌گرداند و بدن را متقاعد می‌کند که در وضع خوبی به سر بده و آمادگی استراحت داشته باشد. به هیچ وجه آب سرد را پیشنهاد‌ نمی‌کنیم. زیرا اثر عکس دارد و مثل واکنش استرس عمل می‌کند. یعنی خون را از دست‌ها و پاها دور می‌کند و در نتیجه ناراحتی بیشتر می‌شود. به عنوان یک روش جایگزین می‌ـوان بر روی دست‌ها آب گرم جاری کرد و تا کاهش تدریجی نگرانی، به این کار ادامه داد.

برای کاهش استرس مثبت‌اندیش باشید: کاهش استرس در این روزها شاید غیرممکن به نظر برسد اما اگر مثبت‌اندیشی را تبدیل به عادتی روزمره کنید، استرس‌تان هم کم‌کم کنترل می‌شود. مثبت‌اندیشی را با تمرین می‌توانید وارد روزهایتان کنید. در ابتدا سعی کنید از هر اتفاقی که در اطراف و برای خودتان می‌افتد یک یا دو نکته مثبت پیدا کنید. این کار را برای شکست‌ها یا اتفاقات بد دقیق‌تر و بیشتر انجام دهید و به ذهن‌تان یاد بدهید که بتواند از درون هر ماجرای بدی، اتفاقات خوب آن را ببیند. با این کار کم‌کم به جای درگیر استرس شدن، نکات مثبت را در هر شرایطی پیدا می‌کنید و ذهن‌تان آرامش بیشتری پیدا می‌کند.


برچسب ها: کنکور , کنکور زبان ,
[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 10 فروردين 1400 ] [ 18:20 ] [ سامان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر