سه راز بزرگ در مورد مریخ و زندگی بر روی آن

سه راز بزرگ در مورد مریخ و زندگی بر روی آن

مریخ بیشترین سیاره کاوش شده در منظومه شمسی غیر از زمین است. با همه بازدیدکنندگان رباتیک خود در آنجا ، ما دریافته ایم که این جهان بسیار خشک ، سرد و تحت تابش است تا بتواند از انسان نمایان یا مهاجمین شاخک دار که یک بار توسط داستان های علمی تخیلی پشتیبانی می شود ، پشتیبانی کند.

اما سفر به مریخ دریچه ای به گذشته عمیق سیاره سرخ باز کرده است ، زمانی که شرایط برای زندگی مساعدتر بود.

تابستان امسال ، ناسا جدیدترین مریخ نورد خود را با نام "استقامت" (Perseverance) در سفری هفتم ماهه به مریخ پرتاب خواهد کرد. مانند سلف خود ، کنجکاوی ، استقامت در بقایای بستر دریاچه مریخ باستان پایین خواهد آمد. آنچه در آنجا می یابد - همراه با مأموریت های راه اندازی شده توسط چین و امارات متحده عربی - می تواند به ما زمینی ها کمک کند تا درک کنیم مریخ به عنوان یک سیاره جوان حدود چهار میلیارد سال پیش چگونه بود و آیا زندگی روی سطح آن شکوفا شده است یا خیر.

سه رمز و راز مریخی:

اوایل مریخ چقدر قابل سکونت بود؟

چرا مریخ کمتر قابل سکونت شد؟

آیا مریخ اکنون می تواند میزبان زندگی باشد؟

اوایل مریخ چقدر قابل سکونت بود؟

این یک تصویر آرام است: رودخانه ای که به یک دریاچه گسترده می ریزد و حوضه دهانه را پر می کند. امواج در حال ساحل. جمع شدن رسوبات به دلتا. بستر دریاچه که با خاک رس کیک شده است.

این نوع محیط آبی است که ممکن است حیات را پشتیبانی کند و زمانی منظره ای آشنا در مریخ بود.

کن فارلی ، دانشمند پروژه درباره استقامت و یک ژئوشیمیست در انستیتوی فناوری کالیفرنیا گفت: "شواهد موجود در مورد دریاچه ها و رودخانه ها غیرقابل انکار است."

اگرچه مریخ زمانی سیاره ای مرطوب بود ، اما در مورد ریشه ، وسعت و طول عمر اجسام آبی که مدتهاست از دست رفته است ، بحث های اساسی وجود دارد.


برچسب ها: مریخ ,
[ بازدید : 244 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 25 دی 1399 ] [ 21:40 ] [ سامان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر