امن ترین مسنجر های جهان کدامند؟


http://s12.picofile.com/file/8397541842/pmrwesan.jpeg

این روزها که زمزمه فیلتر شدن تلگرام به گوش می رسد عده زیادی از کاربران درفکر یافتن جایگزینی مناسب برای این پیام رسان هستند که هم امکانات تلگرام از جمله چت خصوصی، گروهی و کانال و از طرفی امنیت بالایی داشته باشد.

باید گفت در حال حاظر مسنجر هایی وجود دارند که امکاناتی شبیه به تلگرام را ارائه می دهند اما گزینه کانال را هر مسنجری ندارد!

در ادامه نگاهی به امن ترین مسنجر های حال حاظر دنیا می اندازیم و به اختصار کاربرد هر یک را توضیح خواهیم داد.


Signal

اپلیکیشن پیام رسان سیگنال که برای نخستین به منظور در دسترس قرار گرفتن عموم مردم و کاربران در سال ۲۰۱۴ میلادی توسعه و منتشر شد، همواره بعنوان یکی از امن ترین پیام رسان های جهان نامیده می شود. دلیل امن بودن این پیام رسان آن است که از قابلیت EncryptionEnd- to End یا رمزنگاری پیشرفته بهره مند است و مکالمات صوتی و تصویری و همچنین پیام های متنی کاربران در پلت فرم اپلیکیشن سیگنال به صورت کاملا محرمانه و خصوصی باقی خواهد ماند. این بدان معناست که هیچ نهاد امنیتی، اطلاعاتی و دولتی در هیچ کشوری نمی تواند اطلاعات خصوصی کاربران را رصد و به آنها دسترسی پیدا کند.

اپلیکیشن سیگنال را که بسیاری از کارشناسان، برادر دو قلوی پیام رسان تلگرام معرفی می کنند، ظاهر و قابلیت های مشابهی با تلگرام دارد. نرم افزار سیگنال قابلیت نصب برروی سیستم عامل ویندوز رایانه و همچنین از طریق وب (مرورگر کروم) را نیز داراست. این پیام رسان که در جایگاه نخست پیام رسان های امن جهان جای گرفته است.

whatsapp

اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین پیام رسان های جهان است، نیز از قابلیت End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می کند و از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است. طبق تازه ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

telegram

اپلیکیشن پیام رسان تلگرام هم که در سال های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران بهره مند شده است، از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است و علاوه بر پروتکل های رمزنگاری پیشرفته یا end-to-end encryption از قابلیت دیگری همچون مکالمه محرمانه (secret chat) برخوردار است.

تلگرام در ماه های گذشته، به علت عدم همکاری با کشورهایی همچون دولت روسیه برای انتقال سرورهایش به این کشور و همچنین تحویل اطلاعات شخصی کاربرانش به نهادهای اطلاعاتی، متحمل جریمه های هنگفت و تهدید به فیلترینگ شده است. طبق آخرین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام رسان تلگرام میزبان بالغ بر ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بوده است.

Threema

اپلیکیشن پیام رسان تریما که رتبه سومین پیام رسان امن در جهان را از آنِ خود کرده است، تاکنون بیش از یک میلیون بار از فروشگاه های اینترنتی اپ استور اپل و پلی استور گوگل دانلود و نصب شده است. البته لازم به ذکر است که این پیام رسان با سایر اپلیکیشن های مشابه خود در یک امر متمایز است و آن هم پولی بودن آن است. تریما با قیمت ۲.۹۹ دلار آمریکا قابل دانلود و استفاده کاربران است و برای آن ها درگاه امنی را به ارمغان می آورد.

بنابر ادعای این پیام رسان، تمامی امکانات لازم برای جلوگیری از دسترسی هکرها و نهادهای اطلاعاتی و به طور خلاصه نفوذ هرگونه شخص ثالثی به حریم شخصی کاربران فراهم آورده شده است. این اپلیکیشن نیز از قابلیت end-to-end encryption بهره مند است و تمامی پیام های متنی و صوتی بلافاصله پس از ارسال به مخاطب، از حافظه سرورهای این پیام رسان حذف می شوند.

Wickr Me

این پیام رسان نیز همانند موارد پیشین، از قابلیت end-to-end encryption یا رمزنگاری پیشرفته برخوردار است و از دو سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی می کند. کاربران از طریق این پیام رسان قادر خواهند بود تصاویر، ویدیو و پیام های متنی کاملا خصوصی و محرمانه ای بفرستند و خیالشان از امنیت آن راحت باشد.

Silence

یکی دیگر از پیام رسان های امنی که در این رتبه بندی جای گرفته است، نرم افزار ارسال پیام سایلنس (Silence) نام دارد که از قابلیت encryption یا رمزنگاری پیشرفته برخوردار است.

سایلنس که در هر دو سیستم عامل اندروید و IOS وجود دارد، تنها یک پلت فرم ارسال پیام متنی یا SMS است که نیاز به اتصال به شبکه جهانی اینترنت وای فای یا دیتا ندارد. همچنین کاربران نیاز به ثبت نام و لاگین در این اپلیکیشن ندارند. اپلیکیشن سایلنس به صورت کاملا رایگان قابل دسترسی کاربران است و تجربه امنی برای ارسال پیام های متنی را برایتان فراهم می کند.

Viber

اپلیکیشن پیام رسان وایبر که در سال ۲۰۱۲ میلادی برای نخستین بار پا به عرصه پیام رسان های جهان گذاشت، در آخرین به روزرسانی هایش قابلیت end-to-end encryption یا رمزنگاری پیشرفته را به خود افزود و بدین ترتیب، محبوبیت خود را در میان کاربران افزایش داد. این پیام رسان برروی تمامی سیستم های عامل اندروید، مک، ویندوز و iOS قابل اجرا و دسترسی است.

Dust

در نهایت، به آخرین اپلیکیشن پیام رسانی می رسیم که رتبه هشتم این فهرست و رده بندی را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن نیز همانند رقیبان خود از قابلیت end-to-end encryption یا رمزنگاری پیشرفته بهره مند است. پیام های رد و بدل شده در این پیام رسان، به هیچ عنوان برروی حافظه سرورهای آن باقی نمی مانند و بلافاصله لحظاتی پس از دریافت پیام توسط مخاطب موردنظر، برای همیشه پاک می شوند.


برچسب ها: اپلیکیشن پیام رسان سیگنال , اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ , اپلیکیشن پیام رسان تلگرام , اپلیکیشن پیام رسان تریما , اپلیکیشن پیام رسان وایبر , اپلیکیشن پیام رسان Wicker Me , اپلیکیشن پیام رسان Dust ,
[ بازدید : 277 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 ] [ 19:38 ] [ سامان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر