نرده سنگی مصنوعی


شرکت محک ستون تمامی تلاش خود را در ضمینه آگاه سازی و معرفی محصولات به خصوص نرده سنگی مصنوعی به کار بسته است
و در این توضیحات سعی کردیم مشخصات نرده صراحی تولید شده را به صورت کامل و ساده بیان کنیم که خریدار با آگاهی کامل اقدام به خرید نماید.

نرده سنگی


مشخصات نرده سنگی مصنوعی ساخته شده در محک ستون

ستون سنگی تولید شده در شرکت تولیدی محک ستون به دلیل سطح کاملا صاف و سیقلی که دارد جذب آب ناچیزی دارد که همین امر سبب میشود در آب و هوای بسیار سرد و در مناطق سرد و برفی ، سنگ دچار پوسیدگی و ترک خوردگی نشود و به اصطلاح سنگ پوسته نمیکند.

سعی شده در سنگ صراحی تولید شده از مصالح درجه یک استفاده شود که باعث تولید سنگی با مغزکار سفید و یکنواخت همرنگ سطح سنگ شود .
طرح ستون کاملا رومی برگرفته از بروزترین اشکال و طرح های رومی و دارای لبه های کاملا تیغ بر و چشم نواز است و همچنین دارای سطح کاملا صاف و سیقلی میباشد.

سه عدد میلگرد حرارتی مقاوم با قطر ۰٫۵ سانتیمتر و با فاصله پنج سانتی متر از هم در سرتاسر ستون تعبیه شده است که استحکام بسیار بالایی به آن بخشیده و همچنین به دلیل قطر کم ، در برشکاری با صفحات گرانیت بر هیچ مشکلی ایجاد نمیکند.
همچنین یک سر ستون برای سهولت برش فارسی در اجرا به عنوان نرده پله بلندتر گرفته شده است.

ﺳﻨﮓ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ


تاریخچه سنگ مصنوعی
در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺳﻨﮓ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ اوﻟﯿﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﻮزاﯾﯿﮏ در ۲۰۰۰ ﺳﺎل ﻗﺒﻞ در روم ﺑﺎﺳﺘﺎن اﺷﺎره ﮐﺮد. ﭘﺲ از آن ﻧﯿﺰ در ﯾﻮﻧﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ هایی از ﺳﻨﮓ ﻫﺎی ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻗﻄﻌﺎت ﻣﺮﺑﻌﯽ ﺳﻨﮓ ﻫﺎی ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. یونانیان از اﯾﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪات ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻨﮓ ﻓﺮش اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﺮدﻧﺪ و ﺑﺎ ﺗﺼﺎوﯾﺮی از اﻧﺴﺎن، ﺣﯿﻮاﻧﺎت و ﻃﺮح ﻫﺎی ﻫﻨﺪﺳﯽ ﻣﻨﻈﻢ به آن ها نقش می دادند. ﺗﻮﻟﯿﺪ اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮل ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان ﺗﺠﺎری ﺳﻨﮓ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ و ﺑﻪ ﺷﮑﻠﯽ ﮐﻪ اﻣﺮوزه ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد از ﺳﺎل ۱۹۶۰ در ﮐﺸﻮر اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ آﻏﺎز ﺷﺪه است.در مواد اولیه سنگ مصنوعی از سیمان، رس‌ها، آگرگات ‌های سنگ ‌های ضایعاتی و خاک‌ های سبک وزن استفاده می ‌شود. برای بهره‌گیری از رنگ ‌های مختلف و زیبایی سنگ‌ مصنوعی از رنگ دانه های اکسید آهن استفاده می شود.

ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺑﺮﺧﯽ وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﺧﺎص ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﻨﮕﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ، اﯾﻦ ﻣﺼﺎﻟﺢ از دﯾﺮﺑﺎز ﯾﮑﯽ از ﭘﺮﮐﺎرﺑﺮدﺗﺮﯾﻦ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده اﻧﺴﺎن از ﺑﺪو ﺷﺮوع زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺸﺮ روی اﯾﻦ ﮐﺮه ﺧﺎﮐﯽ ﺑﻮده اﺳﺖ. در واﻗﻊ ﻣﯽ ﺗﻮان ﭼﻨﯿﻦ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ در ﻃﯽ ﺳﯿﺮ ﺗﺎرﯾﺨﯽ ﺗﻤﺪن ﺑﺸﺮی ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﻨﮕﯽ ﻫﻤﻮاره ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺸﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ، اﻣﺎ در اﯾﻦ ﺳﯿﺮ ﺗﮑﺎﻣﻠﯽ و در ﺑﺮﻫﻪ ﻫﺎی زﻣﺎﻧﯽ ﻣﺘﻔﺎوت، ﻧﻮع اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺸﺮ از اﯾﻦ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ آن زﻣﺎن ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﺮده اﺳﺖ.

اما می توان گفت فناوری تولید سنگ مصنوعی به شکل امروزی از حدود سال ۱۹۶۰ و در کشور ایتالیا شکل گرفت. بدین ترتیب کارخانه های تولید سنگ مصنوعی با سرعت در این کشور شروع به فعالیت کردند.پ

اﻣﺮوزه ﻧﯿﺰ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﻨﮕﯽ ﺑﺎ اﺷﮑﺎل ﻣﺨﺘﻠﻒ و ﺑﻪ ﻃﻮر وﺳﯿﻌﯽ در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻤﺮاﻧﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل ﺳﻨﮓ ﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺳﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ روﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﻣﻄﻠﻮب زﯾﺎدی ﮐﻪ دارﻧﺪ ﮐﺎرﺑﺮد ﺑﺴﯿﺎر ﮔﺴﺘﺮده ای در ﻣﻌﻤﺎری و ﻧﻤﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﺎ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﻬﺮی دارﻧﺪ.

سنگ مصنوعی در نمای داخلی خانهسنگ مصنوعی پشت تلوزیونسنگ مصنوعی نمای ساختمان
ویژگی های سنگ مصنوعی
وزن بسیار سبک تر نسبت به انواع طبیعی آن ها
وزن سنگ های مصنوعی در حدود ۱۵ کیلوگرم برای هر مترمربع است

طرح ها جذاب
ظاهر و ﻃﺮحﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺳﺎﺧﺖ ﺳﻨﮓ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﺘﻨﻮع و زﯾﺒﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮی اﺟﺰا، عناصر و داﻧﻪﻫﺎی ﻏﯿﺮﻣﻌﻤﻮل ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺟﺰای ﻓﺴﯿﻠﯽ، ﻗﻄﻌﺎت ﻓﻠﺰات و ﻧﯿﺰ ﻫﺮ داﻧﻪ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮی ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ در ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻣﺨﻠﻮط ﺳﻨﮓﻫﺎی ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺟﺰء ﻣﺰاﯾﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ زﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮدی ﺑﻪ ﺳﻨﮓﻫﺎی ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻣﯽ دهد.

رنگ های متنوع
ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻨﮑﻪ رﻧﮕﺪاﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮای رﻧﮓ ﮐﺮدن ﺳﻨﮓ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺑﻪ ﮐﺎر ﺑﺮده ﺷﻮد و ﻫﺮرﻧﮓ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺧﺎﺻﯽ را ﺑﻪ ﺳﻨﮓ ﻣﯽ دﻫﺪ، ﺛﺒﺎت رﻧﮓ در ﺗﻤﺎم ﻗﻄﻌﺎت ﺳﻨﮓ اﺳﻠﺐﻫﺎ و ﺗﯿﻞﻫﺎ از دﯾﮕﺮ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت ﺳﻨﮓﻫﺎی ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ است.

ضخامت کم
ضخامت سنگ های مصنوعی در مقایسه با مقاومت بالای آنها بسیار پایین است

عمر بسیار زیاد
این نوع از سنگ ها با وجود حفظ سایر ویژگی های خود دارای عمر مفید بالا هستند. تکنولوژی تولید این محصولات با ترکیب سیمان های کیفیت بالا، عمر مفید استفاده از سنگ مصنوعی را تا بیش از ۳۰ سال تضمین می نماید .

مقاومت بالا
بر اساس آزمایش های صورت گرفته از ﻧﻈﺮ ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺳﻨﮕﻬﺎی ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ در ﺑﺮاﺑﺮ ﻓﺸﺎر، اﻧﻌﻄﺎف‌ﭘﺬﻳﺮی و ﻳﺦ‌زدﮔﻲ و ﺧﺮاشﺑﺮداری ﻣﻲﺗﻮان اذﻋﺎن داﺷﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﻨﮕﻬﺎی ﻃﺒﻴﻌﻲ از وﺿﻌﻴﺖ ﺑﻬﺘﺮی ﺑﺮﺧﻮدار هستند.

امکان سفارش طرح خاص با رنگ دلخواه
در موارد خاص و در صورت نیاز مشتری محصول نهایی می تواند مطابق با طرح و رنگ پیشنهادی طراحی و تولید شود.

تکنولوژی ساخت سنگ مصنوعی
معمولا ﻣﻮادی ﻛﻪ ﺑﺮای ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺳنگ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ ﺑﻜﺎر ﻣﻲ رود به گونه ای تعیین می شوند ﻛـﻪ محصول نهایی ﺑـﺮای استفاده در ﻛﺎرﻫـﺎی داﺧﻠﻲ و ﺧﺎرﺟﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن چه در ﻛﻒ و ﭼﻪ در ﻧﻤﺎ اﻳﺪه‌آل و مناسب ﺑﺎﺷﺪ. فناوری ﺗﺮﻛﻴﺒـﻲ وﻳﺒـﺮه-ﭘـﺮس و ﻧﻴـﺰ ﺑﻜـﺎر ﺑﺮدن ﻣﻮاد ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺳﻨﮓ در ﺗﺮﻛﻴﺐ آن از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺮﻣﺮﻫﺎ، ﺳﻨﮕﻬﺎی ﻛﻠﺴﻴﺘﻲ، ﮔﺮاﻧﻴﺖﻫﺎ، و ﺳـﻨﮕﻬﺎی ﺳﻴﻠﻴـﺴﻲ ﺑـﻪ ﻫﻤﺮاه ﺳﻴﻤﺎن و ﻣﻘﺪار ﻛﻤﻲ آب ﺧﻮاﺻﻲ ﺑﻪ ﺳﻨﮓ ﻣﻲدﻫﺪ ﻛﻪ %۷۵ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﻮاص ﺳﻨﮓ ﻃﺒﻴﻌـﻲ را دارا ﺑﺎﺷـﺪ.

کاربرد سنگ مصنوعی
همانطور که پیش از این نیز بیان شد ایده ساخت و تولید سنگ مصنوعی از آنجا شکل گرفت که طراحان و معماران ساختمانی جهت زیباتر و منحصربه فردتر کردن فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان از جمله کفپوش ها و نمای دیوار به سنگ هایی با فاکتورهای مد نظر خود نیاز داشتند. این موارد استفاده موجب ظهور سنگ های مصنوعی شدند. اما کاربرد آن ها منحصر به این چند بخش نشد و روز به روز به تغییر سلیقه ها و نیاز جامعه کاربردهای جدیدتری پیش روی این نوع محصولات قرار گرفت. بطور خلاصه اصلی ترین کاربردهای سنگ مصنوعی را می توان شامل موارد زیر بر شمرد:

نمای بیرونی ساختمان
نمای داخلی ساختمان
محوطه های داخل حیاط خانه
زیباسازی فضای شهری
کف پوش و سنگ فرش
نمای داخل سرویس های بهداشتی و حمام
نمای شومینه
نمای ستون های ساختمان
نمای پنجره
راه پله
تزیین ویلا و باغ ها


[ بازدید : 192 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 5 خرداد 1399 ] [ 22:59 ] [ سامان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر