دلیل اختلالات میل جنسی


دلیل اختلالات میل جنسی

به طور طبیعی پس از نزدیکی نوعی احساس راحتی و انبساط عضلانی و آرامش روانی در زن و مرد ایجاد می شود. اما بعضی از افراد پس از مقاربت دچار ملال و دلتنگی می شوند. چنین افرادی پس از رابطه جنسی رضایت بخش از سایر لحاظ دچار افسردگی، تنش، اضطراب و تحریک پذیری می شوند و غالبا سعی می کنند از شریک جنسی خود فاصله بگیرند. میزان بروز این حالت در مردها بیشتر است. علل آن گوناگون است و به طور کلی به نظر شخص نسبت به سکس و به خصوص به شریک جنسی مربوط می گردد. چنین حالتی ممکن است در روابط ممنوع یا در مقابل فواحش بیشتر ظاهر گردد. ممکن است این حالت در برخی از افراد به دلیل ترس از ابتلای به بیماریهای مقاربتی و عواقب آن ایجاد شود.

اختلالات میل جنسی:

اختلالات میل جنسی ممکن است نشانه ای از مسایل زیستی، روانی نابسامانیهای بین فردی یا ترکیبی از این عوامل باشد. عملکرد جنسی ممکن است تحت تاثر منفی هر نوع فشار روانی، اضطراب، اختلال هیجانی یا ناآگاهی از عمل و فیزیولوژی جنسی قرار گیرد. اختلال میل جنسی امکان دارد تمام عمر وجود داشته باشد یا پس از یک دوره عملکرد طبیعی جنسی پدید آید. این اختلال ممکن است دایمی یا موقعیتی باشد یعنی محدود به شریک جنسی یا موقعیتی خاص و کلی یا جزیی باشد.

ازدواج به وصال نرسیده

در این اختلال زوجین هرگز قادر به مقاربت نیستند و در مورد تمایلات جنسی کم اطلاع و مهار شده می باشند. احساس گناه، شرم یا بی کفایتی آنها تحت تاثیر مشکلاتشان افزایش می یابد و احتیاج به جستجوی چاره و در عین حال گرایش به پنهان نگاه داشتن موضوع آنها را در وضعیتی ناراحت کننده قرار می دهد.

بعضی از زوج ها ماها و یا سالها پس از ازدواج با این مشکل مواجه می شوند. معمولا آنها با هم و مستقیما به جستجوی راه چاره بر نمی آیند. اما زن ممکن است مساله را در ملاقات با پزشک متخصص زنان با شکایت های مبهم از ناحیه اندام تناسلی مطرح نماید. متخصص زنان ممکن است در معاینه متوجه سالم بودن پرده بکارت بیمار بشود. گاه حتی ممکن است زن تحت عمل برداشتن پرده بکارت قرار گرفته باشد. جراحی پرده بکارت معمولا به صورت یک استرس ثانوی سبب افزایش احساس بی کفایتی در شوهر می گرد. زن ممکن است احساس کند که با او بدرفتاری شده و نقصی در وی به وجود آورده اند و نگرانی شوهر نیز در مورد مردانگی خود بیشتر گردد. برداشتن پرده بکارت معمولا بدون حل مشکل به وخیم تر شدن مشکل منجر می شود. معمولا بهانه مراجعه به پزشک بحث در مورد راهنمای جلوگیری از بارداری یا حتی درخواست تحقیق در مورد مشکل ناباروری است. وقتی مساله روشن شد غالبا با موفقیت درمان می شود. طول مدت مشکل اهمیت چندانی در پیش آگهی ندارد. فقدان آگاهیهای جنسی، مهارهای جنسی از سوی والدین و اجتماع، وابستگی شدید به خانواده اولیه و مسایل مربوط به هویت جنسی از علل مساعد کننده این مشکل می باشند. علاوه بر اینها تعصبات مذهبی همراه با کنترل شدید رشد جنسی و اجتماعی یا یکسان نگری تمایلات جنسی با گناه و ناپاکی نیز یکی از عوامل عمده شمرده شده است. بسیاری از زنانی که ازدواج کرده اند ولی رابطه جنسی ندارند ادراکهایی مسخ شده در مورد مهبل خود دارند. ممکن است ترس از طبیعی نبودن مجرای آلت تناسلی، ترس از بسیار کوچک یا نرم بودن مهبل یا اشتباه شدن آن با مقعد- که به احساس ناپاک بودن آن منجر می گردد- وجود داشته باشد. مرد نیز ممکن است در این برداشت های نادرست سهیم باشد و آلت تناسلی زن را برای خود خطرناک بداند. به بسیاری از این گونه افراد با آموزش ساده کالبدشناسی و فیزیولوژی تناسلی، و با دادن اطلاعات اخلاقی از جانب پزشک می توان کمک کرد. هر دو طرف در ازدواج بدون رابطه جنسی سهیم هستند و به همین دلیل درگیر شدن هر دوی آنها در جریان درمان، مطلوب است. مشاوره زناشویی، روان درمانی و مشاوره پزشک خانواده یا متخصص زنان و متخصص مجاری ادراری و تناسلی در برطرف کردن اختلال موثر می باشند.


برچسب ها: اختلال جنسی , میل جنسیم کم شده چیکار کنم نی نی سایت , میل جنسیم نی نی سایت ,
[ بازدید : 179 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 21 بهمن 1398 ] [ 4:01 ] [ سامان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر